5 tipov ako ušetriť

Moja emailová schránka sa v posledných hodinách zmenila na arénu, kde prebieha vytrvalý boj eshopov o moju pozornosť. "Skvelé" ponuky s nálepkou Black Friday práve odštartovali. Je šťastie, že už niekoľko dní pracujem na tomto článku, ktorý síce nie je odborný a asi by s ním nesúhlasilo 9 z 10 finančných poradcov, ale je krátkym zhrnutím trikov, ktoré sa mi osvedčili, keď som chcela zachrániť aspoň pár euro z výplaty.

1. To najjednoduchšie čo môžte urobiť, je odložiť si nejaké peniaze bokom hneď po výplate. Nemusí ísť o veľkú sumu. Ja si presúvam na sporiaci účet iba desať, pätnásť euro, podľa nálady. Či už budete drobné odkladať do obálky, prasiatka alebo na účet je už len na Vás. Aj z tej najmenšej pravidelnej čiastky sa Vám za rok nasporí pekná sumička. A musím povedať, že ma to tento rok zachránilo. Bolo to v období, keď mi zo dňa na deň v práci povedali, že firma končí a ja som miesto aktívneho hľadania práce, ležala v posteli s vysokou teplotou. To, čo som si ušetrila za posledných pár mesiacov mi pokrylo aspoň nevyhnutné a nemusela som tým nikoho doma zaťažovať. 



2. Maj prehľad, čo máš doma.  Ak budete vedieť čo máte v skrini a vo svojej kozmetickej zbierke, nebudete kupovať veci dvojmo. Vždy pred letom a zimou si preberiem šatník a často som prekvapená, že mám ešte z minulého roka teplé čižmy, krásny sveter alebo plavky, do ktorých sa ešte zmestím. Často sa mi stávalo, že som na začiatku letnej sezóny mala pocit, že mám málo letných tričiek, ale keď som všetko oprala a urobila si v skrini poriadok, zrazu to až taká tragédia nebola. Samozrejme, neznamená to, že si nemôžte kúpiť nič nové, ale stačí doplniť strihy a farby, ktoré momentálne nemáte a ušetríte viac, akoby ste v panike brali všetko do radu. To isté sa samozrejme týka aj kozmetiky. Vyraďte to, čo je po záruke a dajte dopredu šuflíka alebo skrinky všetko, čo treba dopoužívať a veci, ktoré používate najradšej. Postupne dopĺňajte iba to, čo Vám dochádza.


3. Máme len dve ruky a to je pri šetrení v celku výhoda. Najmä vtedy, keď sa chystáte do drogérie a tušíte, že všade na Vás budú číhať farebné stojany s novinkami. Niekedy je to príjemná predstava a práve za tým účelom do obchodov ideme. No stáva sa, že sa ponáhľame, nechceme mínať posledné peniaze na zbytočnosti a potrebujeme kúpiť iba jednu, dve veci. Vtedy je ideálne nebrať si pri vstupe do obchodu košík. Vezmite vreckovky a jar, po ktoré ste pôvodne prišli a utekajte k pokladni. To, že máte plné ruky, Vás odradí kupovať ešte niečo ďalšie. Samozrejme, kreativite sa medze nekladú a rozumiem tomu, že niekto by sa aj v tomto prípade vynašiel, no ide skôr o to, sťažiť si situáciu, aby ste nemali chuť ťahať z regálov zbytočnosti a špekulovať ako ich počas cesty k pokladni nepustiť z rúk. Takže žiadne košíky, schmatnúť veci a utekať k pokladni!


4. Priložiť platobnú kartu k terminálu a s radosťou sledovať ako je transakcia pri pokladni schválená je euforický pocit, no často takto minieme oveľa viac peňazí, ako keby sme platili v hotovosti. Vytiahnuť z peňaženky dvadsať eur a vzdať sa ich kvôli sukni, ktorá Vám v skutočnosti až tak veľmi nesedí, je omnoho ťažšie ako priložiť kartu k malému prístroju, ktorý nám postupne znižuje číslo na účte. Preto ak máte pár dní do výplaty, radšej si vyberte hotovosť a plaťte s ňou.


5. Online nakupovanie je pre mňa najväčšou Achillovou pätou. Preto sa snažím informačné emaily z eshopov o aktuálnych novinkách a zľavách ignorovať a presúvať do spamu. Verte mi, že ak chcete šetriť je nevedomosť tou najlepšou alternatívou. Preto online obchody navštevujte iba v nevyhnutných prípadoch a nakupujte s rozvahou.




Uľahčiť nakupovanie Vám vie bezplatná
aplikácia Stocard, vďaka ktorej nemusíte mať plnú
peňaženku vernostných kariet z rôznych obchodov,
ale všetky máte jednoducho vo svojom mobile 


Máte tiež nejaké osvedčené triky ako dokážete šetriť?




Komentáre