Kto sa nehýbe, prestáva žiť - hovorí masérka Sandra

Vojdem do útulnej miestnosti prevoňanej bylinkami. 
Cez okná presvitajú slnečné lúče a v pozadí počujem príjemné zvuky lesa
No namiesto chladného vetra, ktorý by mi vytrvalo narážal 
do chrbta, sa ma dotknú horúce dlane. 
Sviečky, vôňa a známy ženský smiech, mi pripomína večery 
strávené sledovaním Priateľov a rozhovormi do neskorej noci,
 v časoch keď sme boli spolubývajúce. 
To najlepšie si uchováte v pamäti najdlhšie a jednou 
z takých spomienok bude určite aj táto polhodinka plná relaxu. 



Mám štastie, veľa mojich kamarátok a známych sa začalo v posledných rokoch rekvalifikovať a robiť prácu, ktorá je zameraná na starostlivosť o telo a zdravie. A čo je lepšie, ako mať pedikérku, masérku, kaderníčku a manikérku, ktorá Vás dobre pozná a Vy sa s ňou cítite výborne? Dnes Vám prinesiem rozhovor so Sandrou Kratochvílovou a jej manželom, ktorý ju nie len v jej novej profesii podporuje, ale sám sa k nej v masírovaní pripojil.

S manželom ste zaujímavá dvojka. Pracovala si v administratíve, Michal je právnik a napriek tomu ste sa rozhodli venovať masérstvu. Čo Vás na tejto práci lákalo?

Sandra: Zmena. Už roky ma masírovanie bavilo a chcela som sa tomu venovať profesionálne, aby som mohla ľuďom pomáhať. Nemám rada stereotyp a toto bola zmena ako sa patrí.

Michal: Ja to vnímam ako psychorelax, pretože právo je veľmi psychicky náročná práca, a preto fyzická masáž, pri ktorej sa človek môže porozprávať aj so zaujímavými ľuďmi a často vidí hneď účinok na ich telo, je dobrým zadosťučinením. 

V ktorých mestách poskytujete svoje služby?

Momentálne sú to Piešťany, Topoľčany, Trnava, Nitra a Bratislava. 

Viete mi poradiť, ako spoznám dobrého maséra?

Je usmiaty, čistý a voňavý. Najlepšie je ísť k masérovi na odporúčanie od priateľa, rodiny, kolegu, známeho. Avšak, čo vyhovuje jednému, nemusí druhému. Dôležité je, ako sa pri masérovi cítime. Ak prvý kontakt vytvorí v človeku nepríjemný pocit, nie je to pre neho správny masér. Pri masérovi musí byť človek úplne uvoľnený, preto mu má byť do správnej miery sympatický a cítiť sa v jeho spoločnosti príjemne. Vtedy si dokáže masáž správne užiť. 

Je lepšie ísť na masáž ráno alebo večer? Je to vôbec podstatné?

Po masáži nie je dobré vykonávať fyzickú námahu ani byť na chladnom počasí. Niektorí ľudia si radi užijú rozmasírované telo celý deň, pokiaľ si naplánujú pohodový deň. Pre iných sa to nedá, tak majú radi masáž večer, keď ich už nečakajú povinnosti a po masáži si v pohodlí domova dajú ešte horúci kúpeľ so sviečkami a potom sa zabalia do deky s knihou a šálkou čaju. To umocní celkový účinok masáže. 

Pre mňa je masáž výborným relaxom a vždy sa mi na pár dní uľaví. Ako často by som ju mala absolvovať, keď mám neustále bolesti chrbta?

Zo začiatku, kým sa svaly rozmasírujú, najmä keď sme si problém nakopili za dlhé obdobie,
by sa malo chodiť na masáž každý týždeň. Neskôr stačí absolvovať masáž každé 3-4 týždne. 

Mala by som robiť aj niečo iné, aby sa mi stav zlepšil?

Určite odporúčame každodenné cvičenie alebo aspoň jednoduché ranné rozcvičovanie. Bez toho má masáž krátkodobé účinky. Základ je tiež pitie vody. Keď málo pijeme, naše telo trpí. Svaly nie sú pružné a majú sklon tuhnúť a bolieť. 

Máme v dnešnej dobe väčší problém s bolesťami chrbta a hlavy ako to bolo kedysi?

Ťažko povedať. Ľudia kedysi mali viac pohybu, lebo pracovali na poli a podobne. Dnes sme častejšie za počítačmi, pred telkou, vozíme sa autom. Teda aj naše svaly sú lenivejšie a stuhnutejšie. Zlé sedenie má veľa zlých následkov. 

Akým komplikáciám sa vieme vyhnúť správnou starostlivosťou o telo?

Keď sa o seba nestaráme, naše telo nám to skôr či neskôr vráti. Kto sa prestane hýbať, prestáva žiť. Skracuje si život a privádza si zdravotné problémy. 

Čo je dôležité dodržať po absolvovaní masáže a prečo?

To závisí podľa druhu masáže. Po medovej masáži nie je vhodné chodiť do spoločných bazénov, ani sa v ten den sprchovať kozmetikou, ale len čistou vodou. Treba tiež piť viac vody, aby sa svaly opäť nestiahli, ale zostali pružné. Na masáž ani z masáže nie je dobré sa ponáhľať. Ten deň by mal byť pokojný, nevykonávať žiadnu fyzickú námahu a nezdržiavať sa na chladnom počasí, aby nás neseklo.

Viem, že si s Michalom sami miešate oleje? Aký je tvoj obľúbený?

Často sa to mení, momentálne je to olivový s citrónovou trávou.

Má na nás pri masáži pozitívny vplyv aj vôňa oleja a hudba?

Určite. Je to aj aromaterapia, dokonca aj pre maséra. Hudba pomáha umocniť pocity z masáže a prispieva k uvoľneniu tela aj mysle.

Akú masáž odporúčaš každému absolvovať?

Sandra: Moja obľúbená je klasická masáž chrbta a indická antistresová masáž hlavy. 
    
Michal: Moja je tiež indická masáž hlavy a potom reflexná masáž chodidiel.  




Zverejnená fotografia s láskavým dovolením lucushade


Komentáre

  1. Jeeej to bolo zaujimave :) Zaujimave odpovede, ale musim pochvalit aj zaujimave otazky, bez nich by sa odpovede tazko davali! :))
    Mna osobne by este potesila info k tej hudbe - hovorili, ze aj ta umocnuje pocity z masaze. Maju nejaku konkretnu oblubenu alebo ako ju vyhladavaju?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrá pripomienka, Luci. Väčšinou púšťajú zvuky lesa alebo morských vĺn. Odkiaľ ich majú Ti môžem zistiť, ale určite to nájdeš aj klasicky na youtube :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára