Festival POMALO a mini haul

V nedeľu 14.10. sa v bratislavskej Starej tržnici konal prvý ročník festivalu POMALO. Hlavnou témou bola minimalizácia odpadu a udržateľnosť. Ja som sa tam vybrala najmä kvôli prednáške Život bez odpadu, ktorú mala blogerka Petra Slezáková. Pre viac inšpirácie si môžte pozrieť jej blog Zero Waste Slovakia.


Prednáška bola založená na piatich základných pravidlách Zero waste:
1. odmietni, čo nepotrebuješ
2. zredukuj, čo skutočne potrebuješ
3. znovu použi a oprav
4. zrecykluj, čo nemôžeš odmietnuť, zredukovať a opraviť
5. skompostuj zvyšok

Nebudem Vám rozpisovať celú prednášku, pretože sa bude určite na mnohých podobných akciách opakovať a najlepšie je to všetko vidieť a počuť na vlastné oči a uši :) Petra bola veľmi príjemná a vtipná. Nijako na svojich poslucháčov netlačila. Ukázala fakty a navrhla ekologickejšie varianty k bežným veciam, ktoré sa v prírode tak ľahko nerozložia alebo prispievajú k tvorbe metánu (a tým ku globálnemu otepľovaniu). Odporučila nám, aby sme začali možno iba s jednou vecou, ktorú vo svojich denných návykoch zmeníme a ak sa nám to zapáči, postupne môžme pridávať ďalšie.

V rámci festivalu bolo v priestoroch Starej tržnice veľa stánkov s recyklovateľnými vecičkami, či už do domácnosti, pre deti, prírodná kozmetika, jedlo, doplnky a dokonca oblečenie na výmenu.



Ja som si vybrala zopár vecí, ktoré našu domácnosť, snáď aspoň po malých krôčikoch posunú vpred.

Jednou z nich je lufa - z vysušenej tekvice, ktorá je kompostovateľná a dá sa využiť naozaj univerzálne. Či už ako hubka na riad, na obrusovanie zhrubnutej kože, na tvár alebo na bežné čistenie v domácnosti. Pôvodne som si ju kúpila na umývanie riadu, ale čím viac o nej čítam, tým viac rozmýšľam, že ju použijem aj na iné. Prestrihla som ju, takže z nej mám dve. Dám Vám vedieť ako obstála :)

V jednom zo stánkov som narazila na bambusové tyčinky do uší. V niektorých predajniach už ľahko kúpite aj papierové, čo mi príde ešte lepšia varianta. Aké používate Vy?

A v neposlednom rade, sú odličovacie látkové tampóniky, ktoré sú z froté. Po použití sa vyperú a môžu sa používať dokola. Sú v celku jemné a keď ich namočíte do teplej vody a nakvapkáte odličovač, makeup ide dole raz dva, bez toho, aby ste mali nepríjemný drsný pocit na tvári, čoho som sa celkom obávala.


Medzi inými som na festivale natrafila aj na produkty od slovenskej značky Dulcia. Už dlhšie som chcela vyskúšať ich očný krém s kofeínom, ktorý si kamarátka nevie vynachváliť. Je dosť mastný, takže ako je uvedené na obale, je ideálny najmä na noc. Keď ho budem mať viac otestovaný, napíšem Vám podrobnejšiu recenziu.


A ako poslednú tu máme dávku vitamínov pre posilnenie imunity. 
V stánku firmy Zamio, mali ochutnávku rôznych ovocných štiav a sirupov.
Mňa zaujala najmä Arónia, ktorá je vraj kráľovná antioxidantov.
Obsahuje vitamíny A, B9, C, E, K a minerály ako vápnik, draslík, železo, 
jód, zinok a mangán. Chuťovo je veľmi výrazný - kyslý a z časti až trpký. 
Ak by ste ho nemohli vypiť rovno 100%ný, môžte si ho 
naliať do vody alebo iného džúsu. Odporúčaná dávka je max. 100 ml denne. 
Mne osobne chutí a ak dodržujem upozornenie nižšie, tak je všetko ok.

Upozornenie: Pite iba odporúčané množstvo a nedávajte si ho nalačno, 
pretože Vám bude ťažko.




Zúčastnili ste sa tohto festivalu alebo sa na podobnú akciu len chystáte?


Komentáre

Zverejnenie komentára