Recenzie - lufa, drevená kefka Curanatura, látkové tampóny na odličovanie

Vedeli ste, že tekvica je zázračná? V rozprávkach sa mení na elegantný kočiar, ktorý Vás dopraví do zámku ako Popolušku a v realite sa dokáže zmeniť na skvelého pomocníka v domácnosti.

Ja som sa o nej dozvedela na festivale POMALO, ktorý sa konal pred niekoľkými týždňami v Bratislave. O tejto akcii som písala článok - ak Vás zaujíma viac, kliknite SEM :)

Lufa valcovitá je popínavá rastlina, jednoducho povedané tekvica. Pri správnej úprave sa z nej stane prírodná špongia s pevnými vláknami vhodná na čistenie riadu, umývanie rôznych plôch v domácnosti  alebo ju môžte použiť na peeling tela. Je naozaj univerzálna a čo je skvelé je kompostovateľná a časom sa sama rozloží.

Väčšinou sa z nej predávajú väčšie kusy, ktoré si doma ľahko rozstrihnete na požadovanú veľkosť. Ja som s jednou časťou umývala kúpeľnu a druhú som si nechala na umývanie riadu. Po namočení je špongia jemná a poddajná a dostane sa ľahko aj do najužších pohárov. Umyjete s ňou jednoducho všetky povrchy, bez toho, aby ich poškriabala.

Plusom je, že sa lufa po použití rýchlo vysuší a tým pádom sa v nej nemnožia baktérie, tak ako v klasickej hubke na riad. Čo môže byť mínusom je to, že má väčše póry, tým pádom sa z nej rýchlejšie stráca prostriedok na umývanie riadu, takže ho miniete pravdepodobne viac. Ja som si ju napriek tomu obľúbila a keď sa mi rozpadne zaobstarám si ďaľšiu. Momentálne ju mám  vyše mesiaca a zatiaľ drží. Odporúčaný čas na používanie je tri mesiace. Záleží len na Vás.

Kúpite ju napr. u Dobrožrúta alebo v iných bezobalových predajniach.



Ďalším Zero waste produktom u nás doma je bambusová zubná kefka od slovenskej značky Curanatura. Je celá kompostovateľná, pretože aj štetinky sú z bambusových vlákien. Kefka je ľahučká, nešmýka sa a je veľmi jemná. Prvý deň som si musela zvyknúť na nový pocit v ústach pri čistení zubov, predsalen sme na tie plasty už dosť zvyknutí.

Kefku mávam v keramickom poháriku a po každom umývaní sa mi doň dostane voda, takže kefka zospodu naberá vlhkosť a černie, čo vizuálne môže niekomu prekážať. Okrem toho sú len v jednej farbe, takže ak si ich kúpite viac - pre viacerých členov rodiny - je dobré si ich označiť nejakou značkou perom alebo nožíkom na rúčke, aby ste si ich rozpoznali.

Kúpite ju na notino.sk a v drogériách


Na vyššie spomínanom festivale som si zaobstarala na skúšku aj dva látkové odličovacie tampóny z froté. Na prvý pohľad a dotyk pôsobia drsne a príliš som sa na ich používanie netešila. Moje obavy však boli napokon zbytočné. Keď ich namočím do teplej vody zmäknú, hoci stále nie tak ako klasické bavlnené vatové tampóny, no je to iba o zvyku. Následne na ne nakvapkám hroznový olej, ktorým oči jemne odlíčim. Po každom použití ich preperiem v rukách a nechám vysušiť, takže sú každý deň pripravené na používanie. Ak máte doma zbytočnú látku, môžte si podobné tampóniky vyrobiť aj samé.



Skúšali ste niektorý z horeuvedených produktov alebo nad nimi premýšľate?
Budem rada, ak sa o svoje postrehy podelíte v komentári.




Komentáre