Cícer s mrkvou a kurkumou

Máte ako ja radi jednoduché jedlá, pri ktorých nemusíte stráviť hodinu v kuchyni? Ak áno, tento recept bude pre Vás dobrou inšpiráciou na rýchly a zdravý obed alebo ľahkú večeru. 

Čo budeme potrebovať:
350 g cíceru, čo vychádza asi na tri porcie (ja som použila Bonduelle cícer v konzerve, ktorý som mala od maminy)
2 ČL* olivového oleja
2 mrkvy
1 strúčik cesnaku
polovicu cibule
zázvor
štipku soli
chilli
1 ČL kurkumy
1/2 ČL čierneho korenia
1/2 ČL mletého čierneho kmínu
2 PL* vody
4 väčšie zemiaky
1 ČL korenia na americké zemiaky

Ako prvé som si nakrájala zemiaky na malé kocky a nechala ich variť v osolenej vode.
Za ten čas, kým sa zemiačky uvarili, som si na panvici na olivovom oleji osmažila polovicu nakrájanej cibule. Následne som si nakrájala na kolieska dve malé mrkvy a na jemné plátky strúčik cesnaku a kúsok zázvoru /asi 2 cm/ a prihodila som ich na panvicu k cibuľke. K zmesi som pridala cícer z konzervy (môžte použiť aj namočený a uvarený). Všetko som osolila, pridala čierne korenie, kurkumu, chilli, kmín, podliala malým množstvom vody a nechala 10 minút podusiť. 

Uvarené zemiaky som zliala a ochutila americkým korením.

K jedlu sme si pridali kečup a kyslé uhorky. To už záleží od Vašich preferencií. Na druhý deň, keď zmes odstála a spojili sa všetky chute, bol cícer ešte lepší. Je však možné, že Vám do nasledujúceho dňa nič neostane :)

Dobrú chuť!


*PL - polievková lyžica
*ČL - čajová lyžička

Komentáre