Ženu zdobí hlava a ruky, hovorí manikérka Ľubka

Sú dva typy žien. Tie, ktoré sa o svoje nechty príkladne starajú a potom sú tu dievčatá ako ja, ktoré sú rady, keď príde zima a môžu si ruky schovať do vreciek kabáta alebo do rukavíc :) Moje nechty sú väčšinou zastrihnuté na krátko a nenalakované. O to viac obdivujem všetky ženy v okolí, ktoré majú vždy krásnu manikúru a dlhšie pestované nechtíky. Medzi ne patrí bez pochyby aj moja dobrá kamarátka Ľubka. Vždy bola pre mňa vzorom elegancie. Od mala som vnímala, že je vždy upravená, či už išlo o make-up, oblečenie, vlasy aj nechty. Momentálne pracuje ako manikérka v bratislavskom Salóne BD na Drieňovej a v rozhovore do tohto článku mi povedala viac o tom, čo je dnes IN, ako sa o nechty správne starať a aké chyby robíme pri ich úprave. Verím, že Vás inšpiruje rovnako ako mňa.


Ako si sa dostala k práci manikérky?
Vždy ma lákali veci, informácie a všetko okolo starostlivosti o telo, tvár a ruky. Keďže som sa nedostala na školu za kozmetičku, časom sa mi zapáčilo robiť s rukami.

Aké kurzy si absolvovala?
Prvý kurz, ktorý som absolvovala bol manikúra+Nail art, kde som bola jediná, ktorá ešte nebola manikérka :) Postupne som absolvovala kurzy na gélové nechty, gellak a pred otvorením živnosti som si musela dorobiť ešte nejaké špeciálne kurzy (suchá a mokrá manikúra, japonská manikúra, masáže rúk, parafínové zábaly), aby som si mohla urobiť skúšku o úplnej spôsobilosti na akreditovanú manikérku.


Čo ťa na tejto práci najviac baví?
Keď vidím, že sa zákazníčkam moja práca páči a sú spokojné. Ako sa vytešujú a hovoria, že keď odo mňa odídu, celý čas si obdivujú svoje nechty. Mám rada precíznu prácu a preto sa s nechtami rada vyhrám.

Aký trend v úprave nechtov teraz letí?
Tak ako vo všetkom, aj pri nechtoch je to o tom, čo sa komu páči. Moderné sú prirodzené nechty,
čiže úprava je tomu prispôsobená. Niektoré zákazníčky majú rady krátke nechty, bledé odtiene farieb
a sú aj extravagantnejšie, ktoré ich majú rady vyzdobené. Je to o vkuse, ale väčšina preferuje jednofarebné nechty od bledých púdrových cez červené, fialové, bordové a čierne.

Aká farba je momentálne in?
Hovorí sa, že čierna - lesklá alebo matná. Pre jemnejšie typy sú to pastelové bledé odtiene.

Čo je podľa teba už out?
Dlhé hrubé široké orlie drapáky, prezdobené a gýčové. Čo sa týka farieb, možno žlté a zelené.

Stretla si sa s nejakou bizarnou požiadavkou od zákazníka?
Ani nie, chodia ku mne normálne zákazníčky :)

S akými produktami rada pracuješ?
So značkou CND. Je to americká značka, ktorá nie je lacná, ale veľmi kvalitná a zdraviu nezávadná. Napríklad Shellak, s ktorým robím permanentné lakovanie, používajú zubári pri výrobe protéz.

Spomínala si, že si absolvovala kurz na japonskú manikúru. Povieš nám o nej viac?
Japonská manikúra podporuje prekrvenie a zdravý rast nechtov. Hlavnou zložkou je včelí vosk. Prášky, ktoré sa pri tom používajú sa vyznačujú prírodným zložením. Nechty obohacujú o vitamíny a minerály, a tak sú nechty vyživené. Na povrchu sa vytvorí lesklá glazúra, ktorá zabraňuje vysušovaniu nechtov.

Pre koho je japonská manikúra vhodná?
Je vhodná pre zákazníčky, ktoré majú lámavé, štiepajúce sa nechty alebo po odstránení gélových nechtov a dá sa aplikovať aj mužom.

Ako často by sa mala opakovať?
Odporúčam aspoň trikrát opakovať po dvoch týždňoch a potom jedenkrát za mesiac.

Sú Slovenky známe tým, že sa starajú o svoje nechty?
Myslím, že áno. Medzi mojimi zákazníčkami sú mladé dievčatá od 17 rokov po staršie dámy,
ktoré majú blízko 90 rokov. Ženy zdobí hlava a ruky. To sú veci, ktoré si druhí na nich ihneď všimnú.
A tak, keď má žena upravené vlasy a čisté, upravené nechty, sama sa cíti lepšie.

Na čo nesmieme zabúdať pri domácej úprave nechtov?
Olejovať, olejovať a ešte raz olejovať. Krémy sú fajn, ale na nechty sú slabé.

Aké chyby robíme pri úprave nechtov a rúk?
Mnohé ženy si nechty strihajú. Je to veľmi zlé, pretože strihaním sa nechty zvyknú štiepiť.
Nechty by sa mali vždy pilovať. Okrem toho je nesprávne strihať, ešte horšie kúsať a trhať, kožičku okolo nechtov. Neodborným vystrihovaním si môžu ženy spôsobiť deformovanie rastu nechtov alebo zapálenie nechtových valov.

Aký produkt je tvoj obľúbený, napríklad krém na ruky v tomto zimnom období?
Na ruky mám veľmi rada maslá. Medzi moje obľúbené patrí Cuccio butter milk & honey.
Najobľúbenejší a najviac predávaný výživný lak na nechty je od značky Evelin, konkrétne s diamantovými
zložkami, ktorý je vytvrdzujúci, vyživujúci a okrem toho aj dobre vyzerá na nechtoch.
V zimnom období je veľmi dobré využívať aj parafín na ruky, ktorý ich v tomto zimnom období prekrví, vyhladí vrásky a zjemní. Pomáha pri artritíde, artróze a reumatizme. Pokožka tak zostáva veľmi mäkká a hladká.


Ďakujem za rozhovor.



Ľubku Balažovičovú nájdete v Salóne BD, na Drieňovej 40 v Bratislave.
Telefónny kontakt: 0904/613 363
Instagram: lubka_manikura

Komentáre