Ako som vďaka blogu začala písať knihu

Písanie je pre mňa dosť návyková činnosť. Pôsobí podobne ako šport. Keď si ho raz obľúbite a zažijete s tým spojené endorfíny, prúdiace vo vašej krvi, už nie je cesty späť.

Blogovanie ma baví už veľmi dlho. Zo začiatku som písala o situáciach, ktoré som zažila, trochu prikrášlene, s nadsázkou a postupne som sa prepracovala sem. K blogu o kozmetike. Viem, že tejto témy je už na internete veľa a nie je to nič originálne. No snáď bude pre pár ľudí môj pohľad na tento obohraný námet užitočný.

Sen napísať vlastnú knihu mám odjakživa. Ale vždy sa mi zdala tá predstava príliš nereálna a nemala som čas sa ňou príliš zaoberať. No keď som si vytvorila doma miesto na písanie, úplne ma to pohltilo.



Námet na knihu som v hlave nosila približne pol roka, takže začať ťukať do klávesnice bolo oslobodzujúce. Všetko, čo som držala v mysli, som odrazu mohla vypustiť von a dať priestor ďalším myšlienkam a nápadom...

Veľa spisovateľov si vraj pred napísaním knihy tvorí osnovu. Ja som si určila smer iba napísaním záveru. Píšem spontánne - niekto by povedal chaoticky, no je to môj prvý pokus a nič od toho nečakám. Neurčujem si tým pádom žiadne hranice. Posúvam dej smerom, ktorý sa prirodzene vynára v mysli  a postupne zapracovávam do príbehu nové a nové postavy.

Mojím najväčším pomocníkom je pre mňa synonymický slovník. Človek by neveril aké nevyhnutné je, aby sa slová v texte stále neopakovali, no zároveň je náročné nájsť to správne slovo, ktoré ho nahradí. Skvelé však je, že si tým pádom sama rozširujem slovnú zásobu.



Asi Vás zaujíma o akú knihu ide....
Nechcem prezradiť veľa. Iba okrajovo spomeniem, že ide o sci-fi z budúcnosti. Príbeh je postavený na pohľade viacerých postáv, ktorých život bude v niektorom okamihu prepojený s ostatnými a navzájom sa psychicky alebo fyzicky udržiavajú pri živote.

Momentálne je pre mňa písanie relaxom a mám neuveriteľnú radosť, keď napíšem hoci len jednu kapitolu alebo krátky článok na blog. No výzvou je práve to hľadanie rovnováhy a nezanedbávanie aj ostatných dôležitých vecí, ktoré sa jednoducho musia urobiť.

Ak máte podobné sny a potrebu tvoriť, určite sa do toho pustite. 
Mňa k tomu dotlačil trochu aj vek. Nie že by som bola stará pani pred dôchodkom, ale po tridsiatke ma už nebaví na nič čakať.



Realizujte sa a tvorte. 
Nie kvôli úspechu a peniazom.
Iba kvôli sebe a radosti, ktorá Vám vylepší deň.


Komentáre

  1. Jeeej Ronasku ake komplikovane si si zvolila na prvu knihu. Z Tvojho opisu mi to pride takmer ako puzzle, aby vsetko sadlo az pride k tomu bodu stretnutia! :)
    A fotecka druha kraaasna... Cestovatelka v case :) <3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si to vystihla. Je to ako puzzle, ale verím, že to nakoniec bude pôsobiť harmonicky. A ak nie, bol to aspoň pokus - pustiť sa do niečoho nového :)

      Odstrániť
  2. Obdivuji Tě! Já bych to asi nedokázala, nemá tak velké psací střevo. Držím Ti moc palce, ať se ti tento sen splní :)
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za povzbudenie :) Každý máme vlohy na niečo iné.
      Na tvojom blogu vidieť, že máš cit pre módu. Šikulka.

      Odstrániť
  3. Takisto túžim po vlastnej knihe:) Možno sa na ňu aj raz odhodlám:) Držím ti palce ♥

    Saja Frey Blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Určite sa toho nápadu nevzdávaj. Skús mrknúť na skupinu na facebooku Odštartujte svoju knihu. Sú tam ľudia čo tiež píšu alebo len začínajú s písaním a navzájom sa povzbudzujú :)

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. Aj ja milujem sci fi, preto ma to ťahalo týmto smerom.

      Odstrániť
  5. Niekedy aj mňa láka napísať knihu, mám zatiaľ 8 strán niečoho, no ešte neviem ako to celé dopadne. Máš však pravdu, ak niečo chceme treba si za tým ísť, netreba čakať na nič, život je len jeden.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára