Zmena stravy môže byť chutná a zábavná

Zdravá strava vo mne vždy evokovala nevýrazné jedlá bez chuti a vône a odrádzala ma predstava ako po večeroch chrúmem miesto čokolády mrkvu s kalerábom. Mala som pocit, že pri chudnutí sa človek automaticky trápi a po nociach sníva o sladkých dezertoch, kým ráno ho čaká na tanieri iba miska s ovsenými vločkami.

Vedela som však, že chcem niečo zmeniť. Pripomínala mi to každá migréna, po tom, čo som si dala kúsok čokolády, ale aj každé pribraté kilo, ktoré svietilo na váhe. Mala som cieľ, no nevedela som ako ho dosiahnuť. Potrebovala som impulz, motiváciu a samozrejme aj psychickú náhradu za všetky tie sladkosti, ktoré som jedla.

Čo u mňa fungovalo?
Postupná zmena.
Ak má niekto pevnú vôľu a dokáže zmeniť stravu zo dňa na deň, tak to naozaj obdivujem, ale ja som na to šla postupne. V prvom rade som si prestala kupovať do práce a domov čokoládové tyčinky a vynechala som ku káve "povinný" zákusok. Netúžila som absolvovať žiadne diéty. Chcela som začať jesť zdravšie natrvalo a preto som potrebovala nájsť jedlá, ktoré mi budú chutiť a zároveň budú ľahké na prípravu.

Ak niečo potrebujem pri akejkoľvek činnosti, tak je to vzor a ja som náhodou minulý rok natrafila na videá Shopaholic Nicol, ktorá má skvelé motivačné instastories. Chodí pravidelne cvičiť a zdravo sa stravuje. Napríklad si robieva doma proteínové lievance s tvarohom, čo mi prišlo ako skvelý spôsob ako nahradiť všetky tie maškrty, čo som jedávala.
A tak som si cez protein.sk objednala svoju prvú proteínovú lievancovú zmes. Chvíľu trvalo kým som prišla na správny pomer vody a prášku, ale nakoniec som si ho veľmi obľúbila (zajtra by mi malo prísť už druhé 750 g balenie).
Lievance si spravíte na kokosovom oleji za 5 min. Navrch natriete tvaroh, poukladáte pokrájané banány /poprípade čučoriedky a jahody - čo máte radi/ a zjete ešte teplé. Môžte ich jesť hocikedy počas dňa. Pre mňa boli malou náplasťou miesto sladkostí a vždy keď na mňa prišla kríza, urobila som si tvarohové lievance s kávou a bola som spokojná.

Odkedy som vypustila sladkosti, schudla som za pol roka 8 kíl 
(august 2016 64 kg, marec 2017 56 kg) 
a ako zázrakom si postupne moje telo od cukru odvyklo.

Už ma vôbec nelákajú zákusky vo výkladoch cukrární ani sladké tyčinky pri pokladniach.
Ak som si aj počas posledného polroka nejakú v slabej chvíli kúpila, moje svedomie ma pekne vyboxovalo zľava sprava ešte počas cesty do práce a nakoniec som ju darovala kolegovi. 
Neviem prečo tak priberá posledné dni :)

Okrem toho mi sladká chuť prišla časom tak otravná, že som si prestala pred pár týždňami  sladiť kávu, čo mi predtým prišlo nepredstaviteľné.

Pri príprave jedla vždy stavím na farby a vône.
Nešetrím korením, aby som zvýraznila chuť.
A namiesto polotovarov si kupujem najmä syry, šaláty, 
avokádo, lososa a olivový olej.

Pre predstavu som spravila malý prehľad toho, čo jedávam počas dňa.

Raňajky:

 roztlačený banán
nastrúhaný kokos
nakrájané jahody

Káva s mliekom a so škoricou /bez cukru


Obed
Bravčový plátok s pikantnou zmesou z prudka opečený z oboch strán
(alebo si môžte zameniť kuracie mäso, rybu, podľa toho, čo máte radi)

Rukolový šalát s paradajkami pár kvapiek citrónu, soľ a olivový olej


Na zakusnutie:
70 - 90 percentná čokoláda - stačí mi jedna, dve kocky, pretože nie je až taká chutná ako
mliečne varianty :D


Poprípade mám po ruke oriešky.


Večera:
celozrnné pečivo
avokádová nátierka /avokádo, soľ a čierne korenie/
cherry paradajky


A samozrejme voda s citrónom počas celého dňa.
S tým mám asi najväčší problém, aby som neustále pila tekutiny.




Ak potrebujete malú motiváciu, prečo obmedziť cukor pozrite si napríklad That Sugar Film.
Je to vtipný a zároveň poučný dokument, ktorý mňa, aj pár mojich známych presvedčil, aby si všímali etikety na potravinách a neverili každému označeniu ZDRAVÉ, FIT a BEZ CUKRU.
Možno nie je z tých najobjektívnejších filmov, ale také malé pošťuchnutie dakedy k zmene stačí.
U mňa osobne to fungovalo.

Ešte musím nájsť film, ktorý ma donúti cvičiť a bojovať s lenivosťou.

A čo funguje na Vás, keď chcete dosiahnuť svoj cieľ?






Komentáre