Stratená medzi kozmetickými štetcami

Dnes existuje neskutočné množstvo spôsobov ako a s čím si nalíčiť tvár. Sama postupne objavujem nové a nové trendy v tejto oblasti a nestačím sa diviť. Preto ak s líčením iba začínate, ľahko sa v tej mase produktov stratíte ako v Jurskom parku.
V tomto príspevku Vám stručne predstavím 3. novinky na trhu, ktoré som zatiaľ nemala možnosť vyskúšať, ale sú už brané ako beauty štandard. A nižšie nájdete štetce, ktoré používam pri každodennom líčení. 

TRI BEAUTY NOVINKY 
Začnem tou najlacnejšiou variantou, ktorou je beauty blender alebo inak povedané "hubka na makeup". Nájdete ju v mnohých tvaroch, farbách a veľkostiach. Používa sa jednoducho. Hubku si navlhčíte, aby bola mäkkučká a poddajná a postupne ňou vtláčate makeup do pleti. Je vhodná aj na nanášanie krémov, olejov a rozotieranie mastnejších produktov ako sú kontúrovacie tyčinky. 

Okrem klasických štetcov sa nedávno objavili na trhu aj oblé štetce, ktoré má vo svojej ponuke 
napr. značka Makeup revolution /je možné ich zakúpiť na makeuprevolution.cz/.
Majú neobvyklý dizajn a ich cena postupne klesá, takže onedlho si na ne môžme robiť zálusk.

Najväčšou aj finančne najnáročnejšiou novinkou je Airbrush. Ide vlastne o malý kompresor s hadičkou a pištoľkou, ktorou si bezdotykovo nanášate makeup na tvár. Táto metóda sa využíva aj pri maľovaní na telo, nechty, pre modelárov lietadiel i pre striekané opálenie. 
Makeup artisti sa určite potešia.


Vráťme sa, ale ku klasike. V prvom rade Vás chcem upokojiť.
To že je štetec, ktorý ste si kúpili primárne určený na nejaký účel, neznamená, že ho nemôžte používať úplne inak. Štetce Vám majú ulahčiť prácu a preto ich používajte na to, čo potrebujete 
a nenechajte sa obmedzovať. Ak však chcete mať akú takú predstavu, ktorý typ je na čo určený, 
čítajte ďalej.

1. Okrúhly štetec s rovnými štetinkami som Vám už ukazovala medzi mojimi obľúbencami za november. Používam ho na nanášanie tekutého makeupu. Môžte si naňho nakvapkať aj trošku oleja a zapracovať ho spolu s makeupom do pleti. Ideálne je to najmä teraz v zime, keď je tvár omnoho viac zaťažená zmenami teploty a chladom. Treba jej dodať viac hydratácie aj počas dňa. Ak vyslovene nepoužívate makeupy, môžte skúsiť BB krémy, ktoré sú často mastnejšie, no pleť Vám farebne zjednotia. Tento štetec môžte použiť na akékoľvek tekuté produkty a určite sa nezľakne ani púdru.

1.


1.

2. Hustý, tenký štetec slúži na kontúrovanie tváre. Stmavíte ním miesta pod lícnymi kosťami a  hornú časť čela. Týmto trikom si opticky zúžite tvár. 

2.
2.

3. Plochý, zaoblený štetec je určený na nanášanie makeupu a jeho zapracovanie do pleti. 
Skúšala som to s ním, no viac sa mi osvedčil okrúhly štetec spomínaný na začiatku článku. 
Je však možné, že Vám bude na makeup dokonalo vyhovovať.

3.

3.

4. Skosený, oblý štetec je skvelý na roztretie kontúr, pretože ideálne zapadne pod lícne kosti.
Používam ho na nanášanie bronzeru na líca a čelo.

4.

5. Nanášanie rozjasňovača to je samostatná kapitola a musím povedať, že som rozjasňovaniu tváre úplne prepadla. Je na to určený najmä štetec, ktorý pripomína roztvorený vejár. 



6. Ja na tento účel používam druhú alternatívu. Zúžený štetec s dlhšími štetinami v strede. 
Rozjasňovač sa nanáša na horné lícne kosti, aby odrážal svetlo, ktoré dopadá na tvár. 
Hitom sa momentálne stáva dať si ho aj na špičku nosa a nad hornú peru. 
To už nechám na Vašu kreativitu :)

6.

6.

7. Tento tenučký, skosený štetec je vhodný na vykreslenie obočia. 

7.

8. Tenučké štetce sú určené na očné tiene. S rovno zastrihnutým štetcom vľavo nanesiete farbu na celé pohyblivé očné viečko a štetcom vpravo viete dokresliť detaily. 
Napríklad ak chcete naniesť svetlú farbu pod obočie alebo tmavý tieň do vonkajšej časti viečka.

8.

9. Tenký, skosený štetec sa uplatní aj pri nanášaní očných tieňov, ale vďaka jeho tvaru som našla jeho ďalšie využitie a to zapracovanie tekutého korektoru pod oči. 

9.

10. Plochý štetec do tvaru šípu je skvelý na rovnomerné nanášanie farby na očné viečko, poprípade s ním viete užšou stranou vykresliť očnú linku alebo  rozjasniť bielym perleťovým očným tieňom vnútorný kútik oka.

10.

11. Na púder je vhodný akýkoľvek dostatočne hustý štetec s väčšou plochou. Sú na výber s kratšími aj dlhšími rúčkami, podľa toho čo je Vám pohodlnejšie. Ja mám štetec značky Ebelin s dlhšou rukoväťou. Nie je z tých najhustejších, ale zatiaľ mi vyhovuje. Keďže má mäkkučké štetinky naberá malé množstvo púdru a pleť iba jemne popráši.

11.


Dúfam, že Vám tento malý prehľad pomohol a inšpiroval Vás buď ku kúpe nejakého kvalitného kozmetického pomocníka, poprípade ste našli využitie pre štetce, ktoré už doma máte.
Ďakujem, za Vaše výzvy k napísaniu tohto článku.
Vážim si už len to, že si moje príspevky čítate a o to viac ma teší, 
keď sa aktívne zapájate a píšete mi námety, ktoré Vás zaujímajú.



Komentáre

  1. Dříve jsem se líčila houbičkami, pak jsem make-up nanášela prsty a teď mám období štětců a u toho už zůstanu. Dá se s nimi krásně kouzlit a na Vánoce jsem si objednala celou sadu, tak se nemůžu dočkat :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som hubky na makeup este neskusila, ale stetce mi uplne sadli :)

      Odstrániť
  2. Ja používam Real Techniques na make-up a inak mám väčšinou štetce od Ebelin.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára